25 juli 2007

Overvloed

Wegens het slechte weer heb ik erg veel tijd om te breien. Ik heb ongeveer net zo veel weer uitgehaald, maar er zijn nog restjes over gebleven. Op deze site ben ik pentagon breien tegen gekomen. Na het blokje breien vind ik het erg prettig om in het midden te beginnen. Wel lastig natuurlijk dat het steeds langer duurt voor je rond bent, maar ook erg leuk om dingen uit te proberen. Dus van alles geprobeerd, en uitgehaald. Nu heb ik dit. Het blijft heel klein, ik wil het een soort etuitje van maken.



Ik was ondertussen ook erg blij met het ontdekken van een pinwheel motief voor mijn kleine meid. Hele lekkere zachte eyelash garen gekocht, en beginnen maar. Het ging best snel, met pen 5 begonnen en met een rondbreipen 4 verder gegaan. De mouwen konden nog wel op pen 5

Patroon: Pinwheel jacket.

CO 8st (2 each nld),

Row 1: yo, k1 (herhalen)
Row 2: knit all
Row 3: yo, k2 (herhalen).
Row 4: knit all even nlds.
Row 5: yo, k3 (herhalen)
Row 7: yo, k4 (herhalen).
En zo door (met meerderen)tot je de goede breedte hebt voor tussen de schouders.
Dan ongeveer 20 steken in vak 1 (van de 8) apart houden op een breispeld.
Verder breien tot vak 4 en meteen na de meerdering weer 20 steken apart houden op een breispeld. Ik heb toen eerst de mouwen gebreid 40 steken op 4 naalden tot de gewenste hoogte en ze vast gebreid aan de losse breisteken op de breinaald. Dan weer een rondje breien en bij de opening de andere kant van de mouw breien, dan zit íe meteen vast. Doorbreien tot de gewenste lengte (of in mijn geval, toen de wol op was).


Op de site van Knittingfool.com zijn erg veel mooie patronen om uit te proberen. Je kan met duidelijke beschrijvingen toch nieuwe technieken leren. Vorige keer had ik het kroontje geprobeerd, en nu Cornflower. Het is net niet goed gegaan, maar het effect is bijna het zelfde. Lange lussen maken, en na 2 pennen pas breien. (niet vergeten te minderen).

Ondertussen heb ik mezelf helemaal gek gebreid met blaadjes. In allerlei vormen, maten en combi's.
No boring holidays here. On different sites are many things to learn and try. Making swatches and frogging the main parts. These made it....

Bovenstaand: . Beetje knutselen en je hebt zo uitgevogeld hoe het zit. De kneep zit hem in een mindering aan de averechtse kant van je breiwerk.Ook geprobeerd met ipv een meerdering met een omslag, een meerdering met breien in de voorkant van de steek en dan in de achterkant.
Leaflace embossed. The trick is, in my opinion, the decrease on the wrong side of the work. I've also tried to increase instead of a yo to make a kf&b. Pattern is 11 st+2 / photo is a double pattern so 2+11+2+11+2 (+2).


Daarna de Sampler CM KAL nr 6 gebreid. Ook erg leuk.
Below a Sampler CM KAL pattern nr 6 swatch.


Als laatste nog een stel blaadjes gevonden en uitgewerkt. Brooke's Column of Leaves
De teltekening stond erbij, dus dat viel reuze mee, kon meteen beginnen.
Last but not least a couple of double leaves, Brooke's Column of Leaves There is a site with a picture gallery so you can show your own results.

En als al-ler-laatste nog een foto van de jurk die ik aan het maken ben voor Bridget. Ik had hem al mee met de Stitch 'n Bitch Friesland op 4 juli, maar ik had nog geen foto op het net.
Ik ben begonnen met de Feather and Fan patroon.

CO 90 st. Needle 5 (8 usa)
Row 1: (K2tog) 3x, (yo, k1) 6x, (k2tog) 6x : yo en k2tog 4x herhalen, afsluiten met (yo, k1) 6x en (k2tog) 3x.
Row 2: Purl all
Row 3: knit all
Row 4: purl all
Repeat row 1-4 x 14 . Daarna op pen 3 overgestapt en 8x 6 k2tog geminderd, verdeeld over de steken. Na deze mindering 2x geminderd op de kant voor de mouwen (5 st) en verder gebreid tot de hals (42 nld). Vanuit het midden geminderd tot er aan elke kant 10 st over zijn voor de schoudersluiting. Afkanten. Voorpand volgt nog, misschien met een werkje in het lijfje.
The last thing for today: A beautiful dress I'm knitting for my daughter Bridget (age 4). I've used the Feather and Fan pattern and a size 8 usa nld.
Repeat of the row 1-4/block 14 times. Switch to a size 2,5/3 usa nld. Decrease 8x 6 k2tog across the whole needle. Then decrease 5 st on each side for the sleeves. Thén knit 42 rows till the shoulderdecrease (10 on each side). Front pattern will follow.


Detail:

7 opmerkingen:

Gawy zei

Jeetje, ongelooflijk, wat een kunstwerken!! *open mond*

Tijm zei

Ongelovelijk, wat ben jij hard bezig en zo mooi allemaal!!!!!!!

Angelique den Brok zei

Jemig wat een boel werk! Die schuine blaadjes vind ik erg mooi en ook die jas van Bridget is echt heel leuk geworden. Soort kleine meisjes bontjas.

Anoniem zei

Wat een mooie patronen allemaal. Je ben helemaal in het ajourbreien hè? Leuke links heb je gegeven!

Angelique den Brok zei

Hee een hele nieuwe opmaak! Leuk!

Anoniem zei

Wat mooi! (de nieuwe opmaak maar ook het breiwerk)

Anoniem zei

Wat een leuk patroon voor je dochter, echt gaaf! Leuke log!