16 oktober 2008

Could be a dress

Joepie, het is gelukt! 25000 hits.
Allemaal lieve berichtjes van vaste lezers: echt geweldig. Bedankt allemaal!
De pakketjes moeten nog een week wachten voor ze op de post gaan: jullie hebben nog een week om te posten of te mailen..
Yeah, I did it.. 25000 hits. And all lovely remarks and comments by all my friends. Thank you for that. The packages must wait for a week before they'll go by mail: you've got one more week to comment or mail..
Een paar weken geleden heb ik in een impuls (wat een verrassing) een paar bollen enorm dik roze garen gekocht. Ik wilde wat breien voor Bridget (6 jaar). Maar wat?
Natuurlijk alle geëikte sites bekeken maar niet iets gevonden waarbij ik dacht: ik begin meteen!
Dus gewoon begonnen met kant (ook geen verrassing) maar dat werkte niet. Toen nóg een keer naar de winkel geweest en een bol bruin gehaald. Een beetje gejat van Eunny Jang en doorgebreid.
A few weeks ago, on an impuls, (Surprise, surprise), I bought some bulky yarn in pink. To knit something for Bridget (6). But what? Started out with lace, but that didn't came out right.
Bought another ball of brown and picked a little pattern from Eunny Jang and was on my way.

En dit is het eind resultaat. Ik noem het
Could be a dress. Het patroon komt beschikbaar. Over een tijdje, het is niet zo moeilijk. Ik heb me helemaal uitgeleeft met het 'graften' op de schouders. Het loopt prachtig door.
The pattern will be available soon, it isn't hard. I just grafted my ass off on the shoulders, it was worth it.
I got some great new yarn for my birthday, ofcourse by Colourmart. Pure silk, 2750 yards on a 150 gr cone. The colour is Pale Agua. Next week I'll be getting even more yarn; also pure silk but in 4 ply. Thát I will use to knit for my SIL. Ik heb ook weer nieuw garen gekregen (als verjaardagskadoo). Pure zijde, 2500 m op een cone van 150 gr. Pale Agua. Volgende week krijg ik nog meer pure zijde, dan in 4 draads. Dat is dan voor een sjaal voor mijn schoonzus. Dat wordt weer zoeken...

5 opmerkingen:

Tijm zei

Woh, wat een mooie roze spencer!
en dan dat bijzondere garen.

Anoniem zei

Je zijde glanst zo mooi! Weet je al wat je ervan gaat maken?

Het jurkje van Bridget is erg leuk geworden, het staat haar vast heel mooi!!

Groetjes Petra

MariecusBruyn zei

could be a dress, wat een prachtnaam :) Ik heb dat altijd een mooie combinatie gevonden, bruin en roze, en zeker je 'kantje'.
En weer nieuw garen en dan nog pure zijde! Dat wordt weer lekker uitleven...

Anoniem zei

Wat een leuk jurkje, dat staat vast erg eigenwijs. Krijgen we nog een foto met Bridget erin?
Oh ja, ook van mij nog gefeliciteerd.

Anoniem zei

Wat een leuke jurk is dit geworden.