20 november 2010

300


Bericht 300!
En deze keer gaat het niet (helemaal) over breien. Voordat ik aan breien verslaafd raakte had ik een andere verslaving: kleding maken. Ik ben er niet zo goed in (afwerking) maar het is altijd draagbaar; voor Bridget. Voor mezelf doe ik het niet meer, de laatste keer dat ik dat deed kwam de rook uit de machine!
Anyway. Bridget zou een Halloween feestje hebben van iemand in haar klas. Dus dan mocht je verkleed, dacht ik. Ik met haar naar de winkel om voering en naar de kringloop voor stof. Op Ravelry zie je zo vaak reclamed yarn dus ik dacht, dat moet ook kunnen met stof.
Het idee: verkleed als Cruella deVille. Het is tenslotte Halloween!
Ik had nog een jurk van iemand gekregen maar die paste ik niet. Dat zou Bridget's jas worden (bij gebrek aan hondjes ;-) )
Bij de naaiwinkel knalrode voering gekocht voor in de jas en een prachtige grote knoop.
Bij de kringloop winkel een rokje met pied-de-poule motief zou een jurk worden en zelf vond ze hakkeschoentjes.
En toen aan de slag!

De bovenkant van de jurk was te breed, dus door midden geknipt, opnieuw aan elkaar en klaar is kees. De V hals zat er al in, en sloeg nu mooi over elkaar heen. Het rok gedeelte werd de onderkant van de jas. Alles netjes gevoerd en geplooid en toen aan elkaar vast. De jas is niet omkeerbaar.

Het jurkje is gemaakt van een Delmod (?) rokje. Dat was gevoerd maar ik heb er nieuwe rode voering ingezet. Prompt ritste ik de rits er uit en kreeg 'm er niet meer in. Dus ook maar een nieuwe rits er in. Mooie A lijn.

My daughter got invited to this Halloween Party and I thought it was a good idea to go all dressed up. As.... Cruella deVille... I got an old dress that didn't fit anymore, that was to be her coat. From the thriftshop I bought a pied-de-poule skirt and turned it into a little A-line dress.
I was a reasonable seemstres before I got adicted to knitting, it fitted well but the finishing wasn't always that good.
So I almost only made clothes for my kids, the last time I made something for myself, the smoke from the machine had to tell me it was not such a good idea....

Results:

The skirt made into a dress.

De jas komt tot bijna op de grond, maar met haar hakkeschoentjes lukt het prima.
The coat comes almost all the way to the ground! But with her new heals from the thrift shop it all works out great. More clothes are ready to be sown together soon...
In the end, she didn't wear it.....


Uit eindelijk heeft Bridget het niet aangehad....
Een nieuwe rok en jurk liggen inmiddels klaar om inelkaar gezet te worden!

10 opmerkingen:

Siem zei

Oh wat jammer want het is prachtig geworden. Bridget boft maar met zo'n handige moeder!!

Kierikki zei

Zo'n leuk verkleed pak zal ze zich nog lang herinneren.
Mooi gemaakt!

badmomgoodmom zei

You just made an awesome wardrobe refashion!
http://nikkishell.typepad.com/wardroberefashion/

KnutzEls zei

Je bent een echte CreaBea. Het is heel mooi geworden. Jammer dat je dochter het niet droeg, maar misschien voor een volgend keer?

Jolanda zei

Oh wat mooi!

Ammerins zei

Verkleedkleren maken is zo leuk! Maar idd jammer dat ze het niet aan heeft gehad... Carnaval? :)

Lida zei

Mooi gemaakt, je creativiteit kent geen grenzen. Heerlijk dat je zo handig bent met naaimachine, knap gedaan hoor.

Jeannette zei

Wreed!! (cool, keigoed, etc)...

lheurebleue zei

wat jammer dat Bridget deze prachtoutfit niet gedragen heeft! maar er komt vast wel een andere gelegenheid!

Annita zei

Wat een super metamorfose, Bridget boft maar. De sjaal uit het volgende bericht wordt als vanoud, meer dan schitterend.