25 april 2013

Spring! ... Lente.


Na een lange sombere en uitgerekte winter was het best tijd voor wat vrolijks! Ik mocht weer een nieuw garen uit proberen en het patroon pastte er zó mooi bij; lente in aantocht.

After a long, dull and extended winter it was about time for something cheerful! I was to try out some new yarn and the pattern that came with it was very nice: spring was in the air.


(weird; blogger keeps turning my pictures left and right, sorry). 


Het patroon is Monkeys. Eenvoudig en misschien zelfs wat saai, maar met dit garen....

The pattern is Monkeys. Simple and maybe even a bit boring, but with this yarn....




Hier zie je een beetje mijn onervarenheid met dit soort garen(s). Toen ik met een nieuwe bol begon, leek het garen door te lopen. Ik had echter niet de gaten dat ik 'halverwege' de kleurbaan was begonnen. Daardoor zitten net naast het midden 2 roze kleurbanen vlak bij elkaar. 


 In the overall picture my inexperience with these type of yarns is showing a bit. When I started with a new ball of yarn, the colours seemed to be flowing nicely. I hadn't checked how long the colour would run for... Therefor just next to the centre are 2 sets of pink very close to eachother.

Yarn: Katia Jaipur 280m/50gr.
Needle: 3mm
Pattern: Lace Wings

(this shawl is knit with ~550y/500m)

Soon: pictures of my latest design: The 12th of Never.

11 opmerkingen:

Elske zei

Wat een vrolijke lente shawl!
Ik ken dit patroon van sokken ;-)

Unknown zei

hij is erg mooi geworden.
En inderdaad is dit een herkenbaar probleem met afloop garen.
Wil je dat het door loopt. moet je het eigenlijk eerst op strengen. en dan weer opbollen.
Lijkt veel werk maar is zeker de moeite van het resultaat waard.
Groetjes Elly
Die aan het breien is met kidsilk het wilgenblaadje patroon van Haasalu.

BJ Monitas zei

erg mooi! groeten bjmonitas

Wilma zei

Erg mooi geworden, en leuke kleuren!!!! De lente is begonnen!

groetjes Wilma

aniam1009 zei

Very beautiful :))

KnutzEls zei

Prachtige sjaal en dat "foutje" met de kleuren vind ik niks erg.

Gini zei

Vrolijke shawl geworden met die kleurtjes. Eigenlijk kies ik altijd voor veilige (bijna) effen kleuren, maar eigenlijk is dit ook heel mooi, zeker voor de zomer. Dat 'foutje' heb ik ook in een shawl van Schoppel Zauberball. Niet zulke heftige kleurverlopen erin dus het valt minder op. Maar dan nog, ik vind het niet storend en ik vraag me af of het iemand opvalt als je m gewoon draagt.

Anoniem zei

wat vind ik dit een mooie sjaal geweldig. ik heb zelf nog nooit zoiets gebreid en wil het graag proberen, maar ben de hele midag al opzoek op de com voor het patroon kunt u mij helpen?

sajuki zei

Great !
Greetings from Poland :)
Katarzyna


www.sajuki.blogspot.com


Anoniem zei

Wat een gezellige kleurtjes! Mooi hoor.

Arina zei

Wat leuk, ik heb gisteren deze katoen gekocht en zag een andere sjaal, maar nu vind ik deze ook wel heel erg mooi.
Heb echter nog nooit een kabeltje gebreid laat staan in het engels. Is het voor een beginnende kabel breister ook te doen?
groetjes Arina