4 augustus 2014

Esha

 Ik weet nog dat ik jaren geleden geïnteresseerd raakte in Shetland Lace. Ik heb toen als eerste de Shetland Tea Shawl gebreid. Ik had al ervaring met kantbreien op de verkeerde kant van het werk, maar toch was het niet zo eenvoudig als dat het eerst leek. 

 I remember fondly the time when I got interested in Shetland Lace. The Shetland Tea Shawl was the first project I knitted. I did have some experience with knitting patterns on the wrong side of the work, but this was a little bit different.

 Na een paar jaar en heel veel oefenen, begon ik met het geven van Workshops. Voor beginners en gevorderden. Voor de beginners had ik vaak dit patroon (NL, gratis!) om mee te werken en voor gevorderden gebruikte ik het diamant patroon van deze shawl (NL, niet gratis). En met die voorbeelden ging het eigenlijk best goed.

 After many years of hard work, I was able to give workshops. For beginners and experienced knitters. For beginners I often used this as the basic start, (ENG, free) and for the more experienced knitters I used this shawl pattern (ENG, not free). And with these shawls all went pretty well.


Totdat het tijd werd voor wat nieuws. Ik bedacht een proeflapje met een paar mogelijkheden. Die heb ik toen in de goede volgorde gezet, van makkelijk naar moeilijk. Breisters kregen vier patroontjes om mee te oefenen, leren hoe je aan 'de verkeerde kant' van het werk een patroontje in breit.
Until it was time for something new. I made a swatch with some options to choose from. I ordered them from easy to difficult. Knitters were offered 4 patterns to work with, to learn to knit patterns on the "wrong" side of the work.
 Jammer was alleen dat dáár geen eindresultaat was. Natuurlijk konden ze wel andere ontwerpen van Kantwerk maken waarin ook Shetland patronen in voor komen. Mooier zou zijn als er gewoon een hele shawl van kwam met nog meer oefeningen.. En zie hier.

It was a bit sad that there was no end result for this swatch. Ofcourse they could work on other design from A Passion For Lace, which have Shetland patterns in them. But how nice would it be if this was one design, with even more samples of Shetland lace. Here it is...

Ik presenteer: Esha!
Een shawl die je laat kennis maken met Shetland Lace. Met ieder diamantje leer je steeds een beetje meer. En omdat het een Kantwerk ontwerp is, zit er (natuurlijk) een gebreid hartje in het hart van de shawl. Met 12 verschillende patroontjes is deze sampler een mooie uitdaging om ook te beginnen met Shetland Kant. (voor de gemiddelde kantbreier; heb je nog geen kant gebreid, dan zou ik eerst met deze beginnen).

Introducing: Esha. A shawl that is introducing YOU to Shetland Lace. With each diamond, you can increase your lace skills. And because it's an A Passion For Lace design, you can knit a heart in the heart of this shawl. With 12 different patterns, this sampler is a very good choice to start knitting Shetland Lace. (for the knitter that has made lace before, if you haven't, you might want to start here).

Pattern: Esha.
Design: MoniqueB.
Yarn: Habu 2/48NM 100% Merino in Black and Grey (1 cone black, 1 cone grey)
Needle: 2,5mm or US 1,5
Weight: 38gram / 950m / 1040y
Price E 6,00 for the pattern,  E 195,-  / $ 260,-  for the shawl itself. 
Description: only Charts, except for the heart pattern, those rows are written. 

Ik heb 2 kleuren gebruikt om tijdens het breien duidelijk te houden wat de shawl steken zijn, en welke de rand steken. De rand wordt er later omheen gebreid.
Te koop in mijn Ravelry, Etsy en Kantwerk shop.

I've used 2 colours for this design, to keep it more clear, what are the shawl stitches and what are the edging stitches. The edging is knitted onto the shawl. 

Available in my Ravelry store &  Etsy Store in English (Paypal) 

2 opmerkingen:

Gingini zei

Prachtig, prachtig! Deze is weer heel anders en alweer eentje voor mijn lijstje!

Unknown zei

Wow... wat mooi!!!!!