27 juni 2012

Kawaii

Zucht.
Hij is af.
En hij is Kawaii (japans).
Schattig. Zacht. Geweldig!

Sigh.
It's done.
And it is Kawaii (japanese).
Cute. Soft. Great!
 It's almost regal, and fluffy.
 Hij is zo zacht, bijna koninklijk!
 Weet je wel hoe groot hij is?? 80 x 193 cm!!
 Any idea how big it is?? 31,5" x 76" ....
 All lace, every row. Like it should be...
 Helemaal in kantpatroon. Elke rij. Zoals het hoort....

Pattern: Kawaii (cute in japanese, mostly involving cats)
Design: Monique Boonstra Designs
Yarn: Krishnane Kidsilk 25gr/250m
Needles: 3,5 and 3,75mm / US4 and US5 (both!)
Yardage: 1200m or 1320y but preferably more. I was left with only inches.
Weight: 120gr / 4,2 ounces
Size: 80 x 193cm / 31,5" x 76"

L.C. in Danmark will be very happy, I hope, with this luxurious shawl.

14 opmerkingen:

Marjan zei

Ja wat moet ik hier nou voor reactie op geven?
Bij alles wat je maakt, zit ik vol bewondering te kijken naar de foto's en ik ben er iedere keer weer stil van!
Geweldig mooi, iedere keer weer opnieuw overtref je jezelf.
En dan nu ook nog zo'n groot project, respect hoor!

Groetjes Marjan

aniam1009 zei

I love it :))

Herma zei

Ik sluit me aan bij de andere reacties.
Weer helemaal WWoooooouuuuu!!

Antje uit Urk zei

Monique! Wat kun jij toch breien!! Wie heeft jou dit geleerd? En hoeveel uren gaan er in zo'n shawl (bijna een oneerbiedig woord hiervoor) zitten? Al die vragen komen in me op als ik je berichten lees! Ik ben er helemaal weg van!
groetjes uit Urk

KnutzEls zei

Een prachtige sjaal! Voor zoete dromen, voor sprookjesgelegenheden.

wapiti zei

Super!!!
En hoe lang heb je hieraan gewerkt? Ik werd al helemaal gek van een klein stukje ajour in kid silk haze. Fouten zijn niet zo eenvoudig te herstellen.

loesje zei

WOW wat een plaatje.

Ik ben tevreden met m'n eigen breiprestaties, maar die van jou zijn toch echt hogere breikunst. Ik zou er bijna jaloers op kunnen worden.

SusieQ100 zei

Monique,

Another stunningly beautiful shawl, well done! It's going in my favourites now.

lheurebleue zei

wow!!!!!!!!!!!!!
hiermee wordt elke vrouw een fee ...

Anoniem zei

geweldige sjaals, ik voel mij klein bij al dit moois.Jan(knitter)

Unknown zei

I am so happy with the shawl! :-D

It's beautiful! It has the right touch of light beige to the color so it looks like something your great grandmother would have worn.

Once again the design is just perfect and everything I wanted.

Thank you!
LC Denmark

MoniqueB. zei

You're welcome LC.

It was great to knit it for you.

Anoniem zei

O wat prachtig! Ik vind rechthoekige shawls zo mooi. Hij is gelijk mijn favorieten in gegaan!

Jolanda zei

Leden van het koninklijk huis, deze dame verdient het predicaat hofleverancier ! En snel een beetje.